Karel Horáček  LHLEDAT L  
Návštěvní kniha
Jméno / přezdívka / email:
Příspěvek:
strana: 1 2 3 4 5      (počet příspěvků: 216)                ZDE: OHLASY ÚČASTNÍKŮ PROBĚHLÝCH WORKSHOPŮ !!!
DatumJménoPříspěvek
11.4.2012, 10:55Norbert E. KyjAni jsem netušil, pane Kamaráde, že máte ještě jeden web! Ale prozradil jste se příliš snadno. KArel jako KAmarád, a Horáček jako Horolezec.cz. To bylo lehké!!!
13.3.2012, 20:28Josef Holpuchmoc pěkné ,rád jsem se podíval
13.3.2012, 18:45Barča EichlerováNemám slov..:) Krajina..ta mě dostává do kolen..Jako z pohádky..Všechny fotky jsou úžasné..:) Nejde to ani popsat :)
10.3.2012, 15:28Robert BenčíkParádní fotky!!! Zase se vrátím pro inspiraci!!! :-)
6.3.2012, 17:37Markéta PajerováDobrý den,
nejdříve Vám zasílám poděkování za kvalitní komentář k mé fotografii na Photoservru.
S láskou k fotografii jsem si dnes prohlížela pozorně vaše fota. Jsou krásná.
2.3.2012, 13:05Vladimír NováčekNakoukl jsem do galerie a prostě nádhera.Máte vkus ,oko i techniku pod kontrolou.Ještě se mám co učit. V.N.
23.2.2012, 9:22honzaopravdu pekne fotografie! snad jednou budu alespon castecne cvakat takove obrazky:)
6.2.2012, 18:36Jarda HammerleKarle, co na to říct, aniž bych se opakoval? Možná: nedej bože, abych byl někdy přinucen vybrat si JEDEN váš snímek. To by bylo na mašli. V lepším případě na psychiatrickou léčebnu.:-) Je to opět naprosto skvělé. Děkuji za krásné pokoukání, přeji mnoho dalších nápadů a hodně štěstí při jejich realizaci. Těším se na další. Jarda H.
29.1.2012, 17:14Děda BřeťaTvoje fotky jsou čimdál kouzelnější. Když fotíš ty kopce, tak mě napadlo jestli si nepřivyděláváš u Horské služby. Už jsi ledacos viděl a vyfotil, takže jsi pro ně určitě užitečný. Akorát si nedovedu představit kolik ti asi platí. No, ale každá koruna poctivě vydělaná se hodí.
29.1.2012, 13:25www.vladanstrejc.czKrásné fotografie, hlavně krajinky jsou mistrovské
28.1.2012, 16:53RekrutMoc Pěkné
22.1.2012, 16:42Ondřej Vladyka....úžasné fotografie s kouzelnou atmosférou....
21.1.2012, 20:51Jan Hodačahoj tak "Dvojí svět" z té poslední série nejlepší, krásně barevné a výtvarné :-)
4.1.2012, 21:45Pavel Hujertak to pardon - četníci to je jiná :-) díky za upozornění ohledně spaní (spal jsem tam cca 20 a zatím naštěstí nic). Vím, že to je focené v Ćechách, teď tam chodím z české strany, ale svoji první cestu na to místo jsem absoloval taktéž z německé strany. Další informace dám raději do mailu.
4.1.2012, 14:09Karel Horáčekpro Pavla Hujera: Pavle díky! K Vaší poznámce: Ano, celníkům do toho nic není, já ale psal o četnících :-) Překročení kernzone mimo oficiální cesty je již opravdu za hranicí pravidel. Toleranci německých strážců bych upřesnil jako individuální přístup. Fotografové u nich naštěstí patří k jedné ze 2 skupin, kteří jsou "za hranicemi pravidel" více tolerováni, ale .... Od svých několika německých přátel, kteří zde bydlí a fotí celoročně min. jednou týdně, vím, že i na německé straně přituhuje, ruší se některé cesty, směrníky a zvyšuje se tlak na snížení počtu návštěvníků. Pohyb na neoficiálních cestách/stezkách je nadále tolerován. Ale takové noční volné přespání může vytáhnout z kešeně 60 euro. Jinak ta fotka je focená už v Čechách, tedy "pod českou jurisdikcí":(, přes Německo jsem tam ze zjevných důvodů jen šel.

Mimochodem sehnal jsem úžasnou mapu zdejší části NP Česko-Saské Švýcarsko v měřítku 1:10 000 se spoustou podrobností. Je špičková.
4.1.2012, 11:51Pavel HujerDobrý den Karle,

spoustu nádherných fotografií, přesně to co mám rád...:-) Jen si dovolím jednu připomínku nebo radu - nemyslím to nějak zle. Pod fotkou z ĆS píšete o schovávání před celníky. Já bych se na ně vy.. v dnešní době kdy jsme v Schengenu? A bránit někomu v nočním focení težko můžou. Že jste přešel hranici v "kernzone" je věc jiná a myslím, že do toho ani celníkům nic není - to by byla záležitost spíše pro strážce parku a co mám zkušennost tak ti němečtí jsou v tomto oproti českým docela tolerantní.
9.12.2011, 22:25Radka T.Náádherné...strašně pozitivní a energizující...sluníčko,světlo,stíny...báječná hra barev...opravdu překrásná kolekce.
4.12.2011, 20:41Děda BřeťaFakt je to nádherný. Ty lesy vyfocený v pravý čas mají svoje kouzlo. Něco mi tam však chybí. Jo, už mi to došlo. K lesní krajině patří i lesní víla. Alespoň tak to je v pohádkách. Asi se tě lekly když tě viděly, anebo emigrovaly. V každém případě jim to dej příště vědět jestli by se ti tam nemohly "částečně" ukázat při focení. Ty snímky by pak byly ještě kouzelnější.
3.12.2011, 19:38Jana (z báni :-) Cheb)Ahoj Kájo :-)
..musím napsat, že z tvých fotek jsem padla na zadek a posílám odkaz na tvé stránky všude kolem :-)
..opravdu nádhera!!! ..držím palce, ať je i nadále kolem tolik krásného, málo lidí to umí vidět :-)
Měj se pěkně. Jana
3.12.2011, 10:17Květuška HoráčkováFotky jsou super tatínku. Ale kde je mezi podzimními stromy můj oblíbený javor z Votic, kdes mě fotil, jak visím za kalhoty na plotě kolem pastviny??? :--)
26.11.2011, 16:43Petr TomešJeli jsme do Krumlova pro ojetinu, tak jsem ráno dofotil film, parádně se mi hodilo nejširší ohnisko abych zachytil celou tu říšní zatáčku, chvíli byl docela dobrej tmavej mrak na obloze, ale zase pro danou kompozici mi neladil směr světla, ještě nemám úplnou představu jak by se to jevilo večer nebo třeba na jaře, byl pěkně vyčištěnej vzduch(déšť nebo přešla mlha) krásně jemným mrakem rozptýlený sluneční světlo, bezvětří, ze začátku i ten tmavý mrak v kompozici, ale tam byl špatný směr světa, kde byl dobrý směr, tam zase nebyl mrak, ráno teda ledovka, že jsme šli jako holky nezvyklý na vysokej podpatek, foťák na břiše, kdybych spadnul na záda, poslal jsem vám nějaký digifotky na ten druhej mail, snad brzy pošlu i ty z filmu a co Vy, máte něco novýho
23.11.2011, 19:50Radka T.Úžasné fotky, máte pro to opravdu cit....
14.11.2011, 19:52Karel Horáčekpro Petra Tomeše
Ano, film z labu se kroutí a je-li držen podél perforace, plocha políčka se vychýlí mimo focal plane nad únosnou mez.
Co vím o E6, údajně je mazec udržet teplotu +/- pár desetin a vzhledem k nulovému tvůrčímu efektu (vs. ČB negativ) jsem to v dané době považoval za zbytečné sraní, když v labu udělaj s větší jistotou stejné:-). Je to originál a co když se člověk sekne ... Já jel doma z barvy jen RA4.
Díky :-) a jinak se těším na ukázky !!

Dnes jsem vypublikoval tuto stránku: Vrbatka.
14.11.2011, 16:01Petr TomešZdravim, něco jste psal o lisování filmu, to je kvůli scanování aby byl rovný? Teď jsem stáhl nějakej článek o domácím vyvolávání procesem E6, nezdá se to být složité, ale asi to bude chtít praxi,jaká v tom vidíte úskalí a výhody oproti svěření diáků do labu. Jinak jste pro mě velkou inspirací. Až dofotím a zpracuji film, tak pošlu nějak vzorek na ukázku. Mějte se.
12.11.2011, 13:25Karel Horáčekpro Petra Tomeše: Scany jinde a u Škody (to byl poslední hřebíček) byly jen pokusy vedoucí ke zjištění, že jedině sám a pod kontrolou. Lupa a podsvícení stačí, pak selekce políček (dle tech. kvality i obsahu), lisování, po min. 3 týdnech scan výběru (většinou po "vyčpění emocí" jsem i lecos přeskočil).

CA je chromatická aberace; p se značí velikost rozptylového kroužku a c clonové číslo. Já ostřím tam, kde je akcent v obraze, tam je nejostřeji. Směrem k hranicím hloubky ostrosti ostrost klesá! ... proto to "všechno a nic" a proto jsem nikdy nešel cestou hyperfokálu (H). H je pokaždé jinde (zapomeňte na 1/3), záleží na vícero parametrech, ostatně H je jasně definováno = f^2/(c krat p).

Na f/16 oproti f/11 (pro mě limit, někdy i níž) je zhoršení více než zjevné. K difr. dochází průchodem světla malým otvorem na hraně clony. Jde o poměr světla, které projde neovlivněno středem soustavy a krajem kolem clony. Hodně toho středového "přebije" to okrajové a difrakce sice je, ale minimální. Ale mrkněte do objektivu na f/14, jakou zoufalou direčkou už fotíte.

Já mám LEE 0.9 (-3EV) HARD a SOFT, hard u mě v permanenci nikdy moc nebyl. Ale ty 3EV mi přišly tak akorát. Pokud budete pořizovat kroužek na širokáč, vemte širokoúhlej (je "přehrnutej" přes závit, nejde prakticky před objektiv). Jo, pokud Vám do nebe ční hrad, je to blbý vs. rovnej přechod filtru. Já se vždy snažil, aby použití přechoďáku nebylo z fotky poznat (kolem sebe to vidíte skoro všude). Pokud to nešlo sladit v postprocessingu, raději jsem rovnou volil bracketing bez filtru.
12.11.2011, 11:26Petr TomešJeště tedy abych tomu všemu rozuměl, co je to CA. Scanujete tedy sám doma na toho Nikona? Co se týče vyvolání E6, tak asi budu muset zkoušet vhodného zpracovatele, nebo byste měl nějaký tip. Myslíte že mi pro orientaci jaká expozice je zdažilejší poslouží pohled přes lupu na podsvícené dia anichž bych musel nechávat dělat nějaké náhledové scany, třeba využívat toho balíčku ve fotolabech(vyvolání+nascanování), v krajině ostřím manuálně zhruba na hyperfokální vzdálenost(prý třetina)záleží na scéně, když je něco důležitého hodně blýzko, tak ostření trochu upravím a volím taky větší clonu."nakonec máte ostré všechno a nic" to je úsměvné a asi pravdivé, myslel jsem, že do 14 se difrakce moc neprojevuje, asi pro zaclonění taky záleží na ohnisku a na vzdálenosti, že? Měl bych víc zkoušet, pozorovat a porovnávat. Pak nevim co je p=c. Filtry zvolím tedy ty Lee, využiji možnost mít celošeďák ND, ještě mi prosím poraďte jaký ztmavení, někde jsem četl, že většinou se využije 0,9. Když však na obloze jsou tmavší mraky(žádoucí) nebo nad horizont vyčnívá hrad, tak mi přijde 0,6 né tak násilný. Chci zatím jen jeden s menší strmostí přechodu, protože zámky a hrady budu rád fotit, na ty právě využiji lepší kresbu padesátky, ještě pořídím redukci na 77mm polarizák na 58mm. S horolezcema jsem se Na Hrubý skále taky pěkně nakalil
10.11.2011, 19:36Karel Horáčekpro Petra Tomeše: Není zač, rád se podělím o vlastní zkušenost. Kdyby něco, klidně můžete skypnout. Jo, ta 25 Zeiss je nová, zkuste rešeršnout strejdu Gůůůgla ... mám zkušenost jen s 18, 21 a 35. Ta 21 je cenově jinde, obecně je chválena. Mám ale reference, že existují i fujkusy s krajema skoro jako C16-35. Proto beru determinující srovnávací testy na webu s rezervou. Sám jsem byl rozčarován a zklíčen, když jsem osobně a opakovaně zjistil, jak se mohou jednotlivá skla stejného typu brutálně lišit. :(

F/16 chápu, ale nebrat!! Však si to tesněte na rozích a uvidíte. F/11 jde, od f/16 vejš to jde do kytek. Raději si zvolte jeden bod kam ostřit a nespoléhejte na hloubku ostrosti. Její kraje jsou stejně relativní (mj. pozorovací úhel). Nakonec máte ostré všechno a nic. Zjednodušeně s nadsázkou lze říci, že p=c :-). A pokud chcete více proostřit a není k ruce T/S, jděte cestou focus bracketingu s nižším c.
Zoomy/primáry - vše má své pro a proti. Ale když jste moc dlouhej a nemůžete dozadu, řešením je pano 2-3 fotek a vyzískáte tím krom širšího úhlu i rozlišení.

Já za léta zjistil, že když jsem něco nechal doma, vždy jsem nabyl dojmu, že jsem to nejvíce potřeboval :-))). Pravdou je, že s velkým báglem jsem už pár překážek vzdal, ale někdy jsem to řešil tak, že jsem bágl hodil napřed a já pak za ním nalehko.
Kytary ... má filozofie je zas: "Věnuj se jednomu a pořádně", sice z toho hrozí plíživá demence, ale ta je beztak jen otázkou času :-)))))

Odlehčení na závěr: Na Hrubé skále kdysi mívali dobrý pivo ... tuším že 18stupňovýho Valdštejna. 2 láhve v pravé poledne s nejmenovaným kamarádem Lubošem stačily, aby dětičky kolemjdoucích maminek z nás měly zážitek dne. Ale to je už asi 10 let.....
Hodně štěstí.
10.11.2011, 15:28Petr TomešNe, myslel jsem opravdu Zeiss 25 f2,8 za necelých 21 tis, když říkáte že Canon širokáče nemá moc kvalitní, tak abych si opravdu polepšil. Abych to uvedl na pravou míru, v létě jedu třeba vlakem do Českýho ráje, zajdu do Prachovskejch, večer najdu místo na fotku i na přespání(pod širákem, bez ohně) ráno budíček a jde se na to, využívám různých mezipoloh zoomu, deka přes ramena a čekání na svítání(krásnej klid a soustředění) je to výlet se snahou si přivézt fotky z nichž mám dobrej pocit, až ho budu mít jedu vlakem dál pod Trosky a vyjdu na ně, když sejdu dolů, zjistím že jsem nechal stativ v hospodě a tak se vracím, po dalších šesti km jsem na Hrubé skále kde potkám horolezce, kteří mě nechají přespat ve srubu a druhý den jdeme lézt a fotit, kvůli dobrýmu záběru vylezu na takovou skalku vedle které lezou(to bylo s velkým strachem), teď by se hodilo delší ohnisko než je 40(rsp 64 na menšim čipu) ale i tak si jsem schopnej vystačit s jednim zoomem i když přijdu na Valdštejn, kde nastavím znovu 40 a z větší vzdálenosti zámek vyfotím a obraz není tak zdeformovaný jako kdybych fotil zblízka a naširoko, 17-40 je asi nejlepší širokoúhlej zoom od Canonu s AF, na tyhle pochody není tak těžkej jako tři pevný skla a kdyby mě okradli nebo nějaký pád, tak přijdu jen o něj a padesátka se stovkou jsou v doma v bezpečí(to je sranda)s focením to myslým vážně, ale někdy to chce kompromisy, jasně mít 18-200 tak to už není asi ono, na koncerty je 100vka f2 super clonim minimálně 2,8 a beru jenon ji, na tyhle účely si nechám digitál , protože potřebuji hýbat s isem a těch fotek je moc, na krajinu zkusím kinofilm a ponechám 17-40, myslím si, že u ní není nezbytná tak kvalitní kresba a komponovat zoomem je někdy k nezaplacení, většinou na krajinu cloním 13, 14, 16, když nebudu fotit každý výhled tak si na takový týdenní výlet do Č. ráje se 36ti snímky vystačím, novej foťák seženu za 2 tis a film má svý kouzlo, toť má současná fylozofie, ale možná jednou prodám kytary a budu volit jen maximalistická řešení, zkusím to nascanovat u Flextightx5.com abych věděl jaké má kinofilm možnosti, díky za povídání i cenné informace a přeju mnoho zdaru a rodosti při fotografování
9.11.2011, 23:35Karel Horáčekpro Petra Tomeše: Pozor, jestli tím Vaším distagonem máte na mysli mnou zmíněnou 2,8/35 a jedná se o úklep (25x35), tak jsem mluvil o T/S skle!! Samozřejmě pokud se člověk učí, stačí JAKÝKOLIV foťák i objektiv. Na druhou stranu, pokud jste si jist, že u focení zůstanete a po zdokonalení chcete výbavu lepší, proč předtím utrácet za ta "mezistádia"... ? :P

Hitech - nemám osobní zkušenost, údajně lepší než Cocin. Nejspíš to je pravda, cocin je sračka a na delší ohnisko jistá smrt. Já je nakonec rozřezal, přidal silikon gumičky a z 85c udělal oteplující filtr na blesk a z šedýho "světelnej omezovač" na navigaci, co neumí v noci snížit svit :-)))

Silně doporučuji rozměr 100 mm. S 85 mm by to bylo z louže pod okap (širokáč)! Ideál je 100x150 mm (zas tu máme přestupní vs. konečnou stanici), zde nehrozí, že s přechodem nahoře vleze dole do záběru kraj filtru - to umí dost potrápit. A přechodák funguje i jako celošeďák. Nebojte se jít do dražšího řešení, stačí jen šedej přechodák a dost. Na barvičky kašlete, ty jsou pro šmouly, co tvořej virtuální realitu.

Nevím, zda Škoda podnikl změnu, ale když jsem u něj volal naposledy E6, posílal to na Petřiny, kde urychlovali sušení a filmy jsem měl pravidelně hrbolaté, pak Thálie - nebe a dudy, leč ta už E6 nedělá :-(((

FotoŠkoda scany: jednou a dost. Šlo o jejich max 6774x4492. 4x jsem to u nich reklamoval, nakonec jsem to dostal zadarmo, pač žádné zlepšení. To byla poslední kapka a v Japonsku pak objednal Nikona (t.č. nikde nebyl ani v USA). Škodí obsluha vůbec nevěděla, co dělá. Z mé fotky večerní Sněžky přikládám ukázku 900x900 pix 100% crop srovnání jejich a můj scan (něco přes 5600x3700). Ten diak je trochu "stržrnej", je to 200 mm, nešťastnej exp čas a bez větrolamu (ten den fučelo trvale 75 km/h).

Tonalitu a náseldnou ztrátu plasticity už nekomentuju... ale furt to ostřili jak dementi (je tam rytmický vzor a na tonal přechodech jakobyste se díval přes hrbolaté sklo - shluky - tetelení). Na mém scanu je jen nepravidelné zrno, nic víc. Jejich scan budí dojem nižšího zrna, ale to je tím, že je "posunutej do světel". U Škody prznili i malé scany, viz moje pojednání na konci článku z r. 2007.

PS: U Škody si myslím, že mě už nikdy nepřekvapí. A omyl. Mohl bych už vydat knihu jejich vědomých i nevědomých přehmatů, někdy na hranici nadutosti těsně před prasknutím pramenící z vlastního falešného dojmu nejlepšího profika v oboru na trhu. Ono si stačí všimnou té obří fluktuace zaměstnanců ... ale to je téma, které už SEM asi nepatří ...
9.11.2011, 16:44Petr TomešVlastně jsem podobnou reakci čekal, kresbu hodnotím zrakem, ale slyším taky tak rozporuplný názory, zkusím tedy ten test, souhlasím s upředostněním kvality nad kvantitou, jako bratříček k 50 a 100 by se hodil 28 f1,8, má stejný průměr závitu, nebo tedy Carl Zeiss dis 25 f2,8. Zoom prodat a tak 8 tis připlatit, asi by to nebylo adekvátní mým schopnostem a dosavadním výsledkům, ale ať má člověk klid, doposud jsem používal digitální přechodový filtr nebo Exposure Blending, na kinofilm pořídím přechoďák asi levnější Hitech, pasuje na levnější Cokin držáky a prý s LEE tak nezaostává, co myslíte, nebo víte? Do krásného Krumlova se rád vrátím i do Českého ráje, člověk si doma drbe hlavu, že to mohl vyfotit líp a napravit to je fajn, souhlasím s Vašim názorem na tohle téma, asi je to jak kdy, jinak Vaše fotky v plným rozlišení splnily kresbou tak nějak mé očekávání, hlavně se mi však líbí taková ta atmosféra, na kterou má i zřejmě ten film na vliv, jsem zvědavej co mi z toho vyleze, dám to ke Škodovi, proces E6 dělají a jejich scaner snad bude zatím stačit, četl jsen Vaše postřehy, bude to u Škody v pohodě? Ahoj
8.11.2011, 20:07Karel Horáčekpro Petra Tomeše: Díky moc !!! Vezmu to popořádku:

Objektiv, který (minimálně) na krajích nekreslí, se vyplatí prodat pod cenou VŽDY. Člověk obětuje prostředky, čas, usilí a pak to zazdí tím, že vyfotí "bláto". Co hůř, někdy promarní úžasné podmínky sotva se kdy opakující. Já na 17 mm používal slim CPL s předním závitem a i s libovolně natočeným LEE NEVINĚTOVAL!!! Mimochodem u 17-40 není kácení linií věcí f, ale obecně o rovnoběžnosti snímací roviny s rovinou, ve které ony linie leží. Jistě víte, že lze řešit PC T/S sklem. Tady (http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/tilt-shift-lenses1.htm) můžete získat představu o "záběru mimo záběr" :-). Na okraj: 3.5/24 II se vyrovná Zeissu Dist 2.8/35 (obé nutno pro rohy clonit f/11). Ostatní horší, hlavně 2.8/45 fůůůjhnůůůj.

Já už koupil a následně prodal bezpočet skel, říkám tomu "přestupná stanice". Včasnější volba konečného řešení znamená HODNĚ ušetřit. Leč zkušenost je nepřenosná a každý musí dojít k poznání sám, je na každém, jak dlouho bude rejt nosem v zemi. :-( Dnes vím, že před koupí skla nutno vybrat z vícero kusů, nikdy nejsou shodné. Např. s 2.8/200 L, 3 ks, 1 dobrej, 1 uspokojivej a 1 "mimo mísu", každej roh jinde.

Na grafy výrobců případně "nezávislé" testy poplatné svým financierům se vykašlete. Otestujte si sám. Nekonečno (min. 500-1000x f), 5 snímků (vybranou oblast do středu + 4 rohů, mezi snímky nepřeostřujte), případně set zopakovat pro různé clony. Vy víte nejlíp, co vidíte a jednoznačně pak vyberete. Canon bohužel kvalitními širokáči nedisponuje vůbec a na plnou díru je to zoufalé. Zeiss je jedno (ne jediné) řešení. Jinak Canon u svých MTF uvádí i plnou díru.

Váš 2/100 USM mám, levné a kvalitní(!) sklo za rozumný peníz + adekvátně na plnou díru. Rozumná volba. Jen fujtfuj CA, ale ta se dá elegantně odsoftit (i v případě filmu !!). S 1.4/50 spokojenost, nutno min. f/4, lépe f/5.6. Obecně se snažme o co nejnižší ještě použitelné clonové číslo, nahoru je zas obraz przněn vlivem difrakce...

Opakované výpady na lokaitu provádím, ale nepřeháním to (focení mě neživí). Záleží, jak je místo dobré => smysluplnost návratů. Ideální je co nejlépe odhadnout podmínky a minimalizovat tak neúspěch (i když vyloučit ho nelze nikdy i když se jedná o "tutovku"). Nutné je být schopen výjezd zrušit na poslední chvíli, naučit se nefotit z pilnosti a odlišit mezi focením a výletem :-))) Však uvnitř sebe samého ucítíte, zda jste místu věnoval dost, později zda Vás to táhne zpět - ono se to vyřeší "samo". Vlak má nevýhodu, že moc nejezdí v noci - vícečetně ideální je vlastní mobilita....

A když někde "zahnízdíte" a jste přesvědčen, že to je ono, určitě udělejte více variant (bez ohledu že fotíte na film), včetně BRK (se sluncem v záběru je to i nutné ... 10-20 clon jinak nepořešíte), pak sesadíte, tím se dostanete technicky i několik levelů výš. Pracnější, ale mělo by jít o produkci několika kvalitních děl, nikoliv to sekat jako pekař housky. Černé fleky ve stínu a "přechcané" slunce dnes cvakne každej školák, co si ve 12 letech koupí "plastovou krabičku od mejdla".

Brzo se uzdravte a v terénu místo opatrnosti buďte radeji mentálně o krok dopředu (tím vyřešíte to co s opatrností a ještě něco navíc). ;-)
8.11.2011, 13:42Petr TomešDíky za informace, líbí se mi Váš přístup k technologii i obětavé výšlapy do terénu, ty fotky nabývají na jedinečnosti a jistě k nim máte citový vztah, jesti jsem to dobře pochopil tak nemá cenu scanovat na Haselbladu když je foceno s 17-40 f4, který zrovna vlastním, myslím, že canoňácký prospekt s grafem kresby objektivů není moc směrodatný když ji měří na f8 u všech oběktivů, 17-40 je ale podle tohoto výrazně horší směrem ke kraji, podle mě kreslí o poznání hůř než 50 f1,4 nebo moje 100 f2, ale není to tak tragický a na krajinu světelnost moc nevyužiju, polarizák v širší obroučce mi na kinofilmu nebude vinětovat když na zoomuju na 20 a přeci jenom je to praktický při focení architektury když to můžu zvednout na 40 a nekácí se mi tolik linie, nemůžu si dovolit ho prodat pod cenu i s polarizákem a nahradit ho třeba 20 f2,8 a 28 f1,8. Jasně je to o prioritách, stejně i Vy jdete kompromisem v technice, protože na středoformát by to bylo ještě jiný kafe, scénérie, kompozice, světelný podmínky, a nálada Vašich fotek má však můj obdiv, včera jsem v zápalu focení vodopádu uklouznul po kamenu a pěkně se pomlátil a málem rozbil i foťák, na pár dní mám utrum, chci však vyjíždět po Čechách třeba na prodloužený víkendy vlakem, pokud možmo to sladit s počasím a vybraný místo nebo lokalitu co nejlíp nasnímat a poznat, ale už se tam kvůli fotce třeba 100 km nevracet, po pečlivým zakomponování a zaostření, se zamyslím nad expozicí a udělám raději ještě jednu -1/2 a druhou +1/2 a vystačit si s 36 snímky, jezdit 20x na jedno místo jen opětovně fotit a otrácet za cestu může sice vytříbyt kvalitu snímků, ale zdá se mi to trochu pošetilé, jak se k tomuto stavíte? Kvalita a jedinečnost Vašich snímků je asi odpovědí, jste fotograf který nesplývá s ostatníma jejichž fotky sleduju na serveru, chtěl bych se k té jedinečnosti ZDRAVĚ přiblížit
5.11.2011, 15:48Karel Horáčekpro Petra Tomeše: Níže uvádím několik 100% výřezů z velvie. Stará emulze (proto vyšší zrno než nová provie 100), ale unikátní. Postprocesing si u scanu analogu žádá zcela jiný přístup než u digimrdích dat, ale časem si člověk najde ty správné fígle, aby se obraz více nevyzrnil (např. aby lokální zvýšení kontrastu nevedlo ke zvýšení zrna, jak tomu přirozeně bývá, ale naopak k jeho snížení). Pravdou je, že obraz z velvie má Duši. Nejsem si zcela jist, zda v dnešní době naleznete někoho, kdo Vám ještě slušně vyvolá dia (E6). Pro Vámi avizované scany je to více než důležité.

Pohyb listí bych neřešil, bude-li správný, vnese do obrazu dynamiku.

S Nikonem ED 5000 jsem musel řešit udržení filmu v naprosté rovině pro plné proostření celé plochy. Dělal jsem si na to speciální průchozí rámeček a ten ještě "vylevloval" na 1/20 mm (originální vodící dráha nebyla rovnoběžná s focal plane - však proč taky, dyť ten nikoní bazmek stál "jen" 20 litrů (r. 2007)). Definitivně ale dodávám, že po prvých vykalibrovaných scannech kina na 4000 dpi jsem zvracel nad tím, co produkují zoomy, byť eLkové. Tam scan nad 4000 dpi má již nulový přínos. Jedná se o něco kolem 20 MPix, potud je to pro jistá skla mezní limit. Migrace k pevným ohniskům umožnila podstaně zvýšit kvalitu, stejně jako váhu a objem fotobatohu, díky čemuž se z těch nevydařených focení stala pochodová cvičení z povinnou zátěží :-) a po zevlování ve tmě na hřebenech hor, pročekaných hodinách v -20 °C, nelítostným smlouváním s 100 km/h fukavcem, "procházkou" s medvědem u slovenské Fatry, skocích přes 50 m hluboké šlusny ve skalách nebo honičkách s německými strážci zákona to zocelilo i "fotografickej mentál". Mimochodem červenoproužkaté zoomy již několik let tlejí v šupleti a jeden jsem i "poslal" po Vltavě.

www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/124_vstavace.jpg
www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/132_glencree.jpg
www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/211_listi_km.jpg
www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/218_bukove_l.jpg
www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/222_snezne_d.jpg
www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/236_jerabiny.jpg
www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/424_inverze_.jpg
www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/607_barevna_.jpg
www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/701_oranzove.jpg
www.karelhoracek.cz/uschovna/100prc/836_vserubsk.jpg

(bohužel vše ještě foceno 2.8/24-70 L nebo 2.8/70-200 L případně jednou z největších canoních sraček jako je 4/17-40 L) - omlouvám se za slovník, ale to jsem ještě mírný.
5.11.2011, 11:01Petr TomešZačínám fotit na film Velvia 50, ještě nevím co z toho vzejde, proto by mě zajímalo jak vypadají vaše fotky v plném rozlišení, tato cesta filmu je mi sympatická, foťák EOS 30 mě stál 2 tis, využiji plné šíře své 50 f1,4 a fotky z filmu mají svou náladu a postivost, chci využít kvelitu scaneru Haselblad Flestightx5, ten předčí prý ostatní, trochu si lámu hlavu s pohybem listí při větru vlivem delšího času, ale chci využít jemnoznosti padesátky Velvia, vaše fotky se mi líbí, ale to zozlišení by mě zajímalo a kvalita toho Scaneru taky
16.10.2011, 10:12Děda BřeťaJo kopce na fotografii, to je moje. Nikdy jsem na žádný nevylezl, ale teď přemýšlím jestli to nemám udělat. Jenom nevím zda bych tam dolezl. V každém případě jsi mě přesvědčil, že to musí být zážitek.
30.9.2011, 19:31Jarda HammerleUž jsem viděl hodně, ale něco takového fakt ne. Je to bomba. Mám rád francouzské impresionisty pro jejich kumšt zachytit náladu krátkého okamžiku. Mám rád Karla Horáčka, protože to umí taky. Dík za bezvadné pokoukání i za husí kůži, co mě při tom naskakuje).
26.9.2011, 19:14Milena NovákováAhoj Kájo,
velmi jsi mne překvapil svými fotkami - jsou úžasné, netušíme, co se v Tobě skrývá.
Milena
22.9.2011, 18:59Mirka,ChebTy fotky jsou fakt super.
22.9.2011, 11:24Jitka,ChebMoc krásné fotky. Jen tak dál. Chorvatsko je hodně krásné.
22.9.2011, 7:34Olina, ChebKajo, hoooooooodne jsi me prekvapil, fotecky jsou uzasne. Ani jsem nevedela, jaky mas smysl pro krasno,a technika-uplnej profik. Hodne stesti :o)
21.9.2011, 19:52Branta berniclaDěkuji za výlet do léta! Brač ve mě vyvolal spoustu vzpomínek - foceno z vršků Biokova?
S přáním pěkného večera celé rodině
Berneška
19.9.2011, 12:20Karel Horáčekpro Kateřinu Němcovou: Děkuji za upozornění na správné jméno bubeníka. Tehdy jsem byl odkázán na webové infomrace a ty, bohužel, zřejmě neodrážely skutečnost toho večera. Opravu jsem provedl, večer bude on-line. :-)
19.9.2011, 10:30Kateřina NěmcováDobrý den.
mám jen připomínku k Plum Jam, bubeník se jmenuje ADRIAN ŠEVEČEK, nikoliv Marian...a je rozhodně fotogenický :)

Pěkné fotečky...
28.7.2011, 15:51Děda BřeťaJe vidět, že to máš ve voku a asi jsi se s tím musel narodit. Závidím ti a proto jsem si chtěl něco zkopírovat a vydávat za svoje umění a propagovat tak můj talent. Na poslední chvíly jsem si všiml, že tam máš logo. Až potkám ministra kultury tak mu o těch stránkách řeknu. Doporučím mu, aby podporoval hlavně takové umělce jako jsi ty.
25.7.2011, 7:47JančaBrácha, jsi fakt dobrej! Škoda, že to nemůže vidět víc lidí, taková krása fakt uchvátí....
24.7.2011, 22:35Tomáš JuřičkaKájo, díky. Právě jsem to doprohlížel. Super.
24.7.2011, 20:40Jan HodačPěkné, večerní Růžák po dešti, NP České švýcarsko, Severní Čechy
ta by se mi hodilo do souboru "sopky" :-)
1.7.2011, 22:26LumpTomMám jen jedno slovo .... nádhera. Cit pro kompozici, atmosféru, záběr ....

Snad mě to taky jednou čeká :-)
1.5.2011, 16:23HeadinkaPěkné černobílé fotky. Hlavně ty s dětmi! Je v nich vždycky zachycena ta správná atmosféra a pocity toho děcka. Moc fajn. Škoda, že už černobíle nefotíš.
H.
1.5.2011, 16:01Alena PeltanováAhoj Kájo,
díky moc za zaslání odkazů, jsou to báječné soubory (musím říct, že zvlášť ta humanisticky orientovaná dokumentární část Tvé fototvorby veeelmi zamlouvá ... ale přírodu fotíš taky nádherně ;-)
Kdybys měl někdy chuť nebo čas se zapojit, posílám odkaz na podle mě celkem šikovný způsob sběru dokumentární dat. Třeba Tě zaujme.
www.fotodokument.cz
Přeji pěkné světlo!
Alča
strana: 1 2 3 4 5      (počet příspěvků: 216)
(c) 2007- 2024 Karel Horáček